רצפת מבנה שקרסה – על מי האחריות

לצערנו לא פעם אנחנו שומעים על אסונות בנייה כמו התמוטטות של גשרים, תקרות, רצפות ומבנים. האסונות האלו גורמים, במקרה הטוב, להרס כללי בלבד, ובמקרים הגרועים יכולים אף לגרום למצב של פציעה ומוות. בתקווה שלא תצטרכו לעולם להתמודד עם הסיטואציה הזאת, הכנו לכם את המאמר הבא: רצפת מבנה שקרסה – על מי האחריות?

 

זוכרים את אסון ורסאי?

המפורסם מבין אסונות הבנייה בישראל הוא אסון ורסאי, בו באמצע חתונה שמחה ולצלילי שירה המפורסם של שרית חדד "לב זהב" קרסה רצפת האולם וגרמה לפציעתם של כ-300 ממוזמני החתונה, ולמותם של 10 מהם. האסון תפס נפח גדול בסיקור התקשורת היות והבנייה באולם לא עמדה בתקני הבטיחות, כשהשימוש בבנייה היה בחומר מסוג פל קל האסור לבנייה.

סביב אסון ורסאי עלה רבות נושא רצפת מבנה שקרסה – על מי האחריות, ודיונים רבים העלו שאלות חשובות סביב הנושא, האם האולם אחראי? האם האדריכל? ואולי בכלל האחריות היא על המהנדס?

 

רצפת מבנה שקרסה – על מי האחריות

מאז האסון הנוראי, אך גם לפניו, הדיבור על תקני בטיחות של בנייה עלה לכותרות והיווה נושא מרכזי בעיתונים ובמהדורות החדשות. עד היום הנושא הוא מדובר ואנשים רבים חוששים לשים את אחריות הבנייה על אדריכלים לא מוכרים, ולכן ההתפתחות בענף הולכת והופכת קשה יותר ויותר.

 

בדיקת סטנדרטים, תעודות והמלצות – א' ב'

כדי שלא תצטרכו להתמודד עם שאלת רצפת מבנה שקרסה – על מי האחריות, אנחנו ממליצים לשכור את שירותיהן של חברות בנייה ואדריכלים מומלצים, ידועים, בעלי התעודות והאישורים המתאימים לביצוע עבודות בנייה מבלי שתצטרכו לרדוף אחריהם.

בעלי מקצוע נאמנים וטובים יראו בדרך כלל בלי הרבה בעיות או תחנונים את התעודות והביטוחים שלהם, ומבחינתכם כלקוחות הדבר הוא סטנדרט בסיסי לפני שתעסיקו מישהו לעבודה. אדריכל שמסרב להציג תעודות – כנראה שאין ברשותו תעודות מתאימות שכאלו, ואין להעסיק אותו בשום אופן – למען ביטחונכם האישי כמובן.

 

תעודה

 

איך משיגים אדריכלים מומלצים?

האינטרנט מלא היום בהמלצות על אדריכלים מכל הארץ – אדריכלים בבאר שבע, אדריכלים בתל אביב, אדריכלים מאיזור הצפון ועוד. קל היום לקבל המלצות וביקורות על כל בעל מקצוע שהוא, וכל מה שדרוש מכם זה פשוט להיכנס לאינטרנט ולהתחיל לשוטט. האמינו לנו שעדיף להשקיע קצת זמן בחיפוש מאשר להצטער בדיעבד על העסקת איש מקצוע לא אמין ולא מקצועי.

אם חלילה נתקלתם בבעיית רצפת מבנה שקרסה, דעו שהאחריות לא צריכה ליפול עליכם, ועשו כל שביכולתכם כדי להשיג את הפרטים המלאים של האדריכל והמהנדס שביצעו את עבודת הבנייה במבנה, והשיגו גם את פרטי חברת הביטוח שלהם כדי לקדם תביעה של הנפגעים מקריסת הרצפה. ובכל מקרה נדגיש ונאמר שוב – אל תעסיקו בעל מקצוע לפני שבדקתם את הכשרתו המקצועית. שיהיה בהצלחה!

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
האם חובה לראות מגשר בהליך גירושין

הליך גישור גירושין הפך לחלק בלתי נפרד מהמערכת המשפטית המטפלת בנושא, כבר משנת 2016. הגידול במספרי הזוגות הפונים להליכי גירושין משפטיים הוביל לעומס גדול על בתי המשפט ואלה, בתורם, פנו

מקרים בהם תצטרכו עורך דין אם נפגעתם בגופכם
עריכת דין
5 מקרים בהם תצטרכו עורך דין אם נפגעתם בגופכם

פציעות הן מציאות מצערת שעלולה לשבש את חיינו פיזית, רגשית וכלכלית. לאחר פציעות בנסיבות מסוימות, פנייה לייצוג משפטי היא חיונית על מנת להבטיח צדק ופיצוי הוגן. מאמר זה יחקור חמישה