רשלנות רפואית וטעויות בניתוח פלסטי: שיקולים משפטיים

ניתוחים פלסטיים הפכו בשנים האחרונות לפרוצדורה רפואית נפוצה ומקובלת, בין אם לשיפור המראה החיצוני ובין אם להתמודדות עם ההשלכות של תאונות ופגיעות קשות. כך או כך, כולנו מצפים לעבור את הניתוח בשלום, אך לצערנו ישנם לא מעט מקרים בהם תוצאות הניתוח מסתיימות בנזקים שונים. במקרים כאלו, כדאי להכיר את ההשלכות והשיקולים המשפטיים, עליהם תוכלו לקרוא במאמר שלפניכם

 

ניתוחים פלסטיים והשלכות משפטיות

עולם הרפואה המודרני מציע לנו מגוון טיפולים חדשניים ומתקדמים, כאשר בין הנפוצים מביניהם הם הטיפולים הקוסמטיים, דוגמת הגדלת / הקטנת חזה, שאיבת שומן והליכים נוספים שנועדו לשפר את המראה שלנו. לצד המכשור המתקדם והידע המקצועי הרב של אנשי צוות הרפואה, אנו עדים לא אחת למקרים בהם תוצאות הטיפול מסתיימות בכאבים ונזקים מיותרים.

אמנם כל מטופל צריך לקחת בחשבון כי לכל טיפול רפואי יכולות להיות השלכות כאלו ואחרות, כך שתוצאות הטיפול הרפואי לא ייצאו כמתוכנן, אך כאשר מקור הנזק שנגרם מהטיפול הוא ברשלנות של מי מאנשי הצוות הרפואי, הרי שייתכן בסבירות גבוהה כי מדובר במקרה רשלנות רפואית, בגינה ניתן לתבוע את הגורמים האחראים ולדרוש פיצויים בהתאם.

 

רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים מתרחשת בכל מקרה בו הטיפול או הייעוץ הרפואי ניתן שלא על פי הסטנדרט המקובל וכתוצאה מכך, נגרם נזק למטופל. בין המקרים הנפוצים בהם מתרחשת רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים נמצאים: אי קבלת הסכמה מדעת של המטופל, טעויות בניתוח, שגיאות פרוצדורליות ועוד.

 

רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים – השיקולים המשפטיים

רשלנות רפואית היא תחום משפטי מורכב, הכולל מספר שיקולים משפטיים בולטים:

 

האם כל מקרה של נזק ייחשב רשלנות רפואית?

נזקים במהלך טיפול רפואי הם דבר שכיח למדי וחשוב לדעת כי לא כל נזק ייחשב כרשלנות רפואית, אשר תחשב ככזאת רק במידה והתקיימה סטייה מנורמות הטיפול הסבירות.

 

כיצד מוכיחים רשלנות רפואית?

על מנת להוכיח כי מדובר ברשלנות רפואית, נדרש להוכיח 3 אלמנטים בסיסיים – הוכחת הנזק, יסוד הרשלנות והקשר הסיבתי שבין השניים.

 

מבחן הרופא הסביר

אחת הדרכים להוכחת רשלנות רפואית היא 'מבחן הרופא הסביר', בו נבדוק כיצד רופא אחר היה נוהג באותה סיטואציה, כאשר הדרך המומלצת לבדוק זאת היא באמצעות חוות דעת של רופא מומחה בתחום.

 

עורך דין רשלנות רפואית

כפי שניתן להבין, לרשלנות רפואית בכלל ובניתוחים פלסטיים בפרט, קיימים היבטים משפטיים רבים ובכדי לבחון האם אכן קיימת עילת תביעה ולמצות את פוטנציאל קבלת הפיצויים המגיעים לכם, חשוב ומומלץ לפנות בהקדם לשירותיו של עו"ד רשלנות רפואית שיכוון וילווה אתכם לאורך כל התהליך.

 

לסיכום

ניתוחים פלסטיים הם פרוצדורה רפואית נפוצה ומקובלת ויחד עם זאת, במקרים בהם היא נעשית שלא על פי נורמות הטיפול המקובלות ובאופן שגרם לכם לנזקים, הרי שייתכן ומדובר ברשלנות רפואית. לרשלנות רפואית קיימים שיקולים משפטיים רבים, כמו הגדרת המקרה, הוכחת הרשלנות ומבחן הרופא הסביר, כאשר באמצעות עו"ד רשלנות רפואית תוכלו להוכיח את טענותיכם ולמקסם את הפיצויים המגיעים לכם.

רשלנות רפואית וטעויות בניתוח פלסטי: שיקולים משפטיים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אנשי משפט
עורך דין תעבורה
מהם העונשים על נהיגה ללא רישיון

בית המשפט רואה בחומרה רבה נהגים הנוהגים ללא רישיון בתוקף או בזמן שלילה, בשל הסכנה הרבה שבכך. לכן פרט לשלילת רישיון, בית המשפט יכול לקבוע עונשים נוספים – החל מקנס

עורך דין אובדן כושר עבודה - קווים לדמותו
כללי
עורך דין אובדן כושר עבודה – קווים לדמותו

משלח יד והיכולת לפרנס את עצמך ומשפחתך, הם מהדברים הבסיסיים והחשובים שכל אדם זכאי להם. מרבית האנשים עובדים קשה כל חייהם בכדי להתמקצע, להתקדם וללמוד תחומים שדרכם יוכלו לפרנס את