שלושת השלבים העיקריים של תביעת גירושין

זהו, ניסיתם הכול, ובסוף נפלה ההחלטה הקשה כל כך – מתגרשים. סביר להניח שזוהי הפעם הראשונה שלכם בסיטואציה כזאת, וחוסר הודאות של מה שהולך לקרות רק עוד יותר מקשה עליכם. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. באנו לעשות לכם סדר במה שצפוי לכם, אז הנה לכם – שלושת השלבים העיקריים של תביעת גירושין:

 

שלב ראשון: הגשת התביעה

את תביעת הגירושין ניתן להגיש הן בבית המשפט לענייני משפחה והן בבית הדין הרבני. עם זאת, את הגירושין עצמם ניתן לעשות רק בבית הדין הרבני ולכן בכל מקרה עליכם לפתוח תיק בבית דין רבני. ההחלטה היכן להגיש את התביעה היא החלטה מקצועית המבוססת על שיקולים שונים לפי נסיבות המקרה המיוחד שלכם.

זהו בדיוק השלב לפנות לעורך דין מומחה בתחום דיני המשפחה כדי שיכוון אתכם למקום הנכון לכם. בגלל ההשלכות המשפטיות שיכולות להיות למקום בו ידונו בתביעת הגירושין שלכם כדי לא להתמהמה, להגיש את התביעה במהירות האפשרית ובכך לזכות ביתרון משמעותי.

 

שלב שני: הכנת הסכם גירושין

הסכם הגירושין הוא הליבה של כל הסיפור. הוא בעצם מעין חוזה שמכיל את הסכמות הצדדים בנוגע לנושאים הבאים: משמורת והסדרי ראייה, מזונות ילדים וחלוקת רכוש.

את הסכם הגירושין ניתן לערוך בדרכים יותר סימפטיות, מחוץ לבית המשפט, בהסכמה בין הצדדים בעזרת עורך דין גירושין או בעזרת הליך גישור. אם הצדדים לא מצליחים להגיע להסכמה, מגישים תביעה ספציפית בנושא המחלוקת לבית משפט או לבית דין רבני והוא מכריע.

 

שלב שלישי: דיון ואישור בערכאה השיפוטית

להסכם גירושין אין תוקף כל עוד הוא לא מקבל אישור של בית משפט לענייני משפחה או של בית דין רבני. כדי לקבל אישור שכזה על ההסכם להיות בהיר וברור, ולהגיע מהסכמה אמיתית בין שני הצדדים.

אם בית המשפט / בית הדין חושד שעל אחד הצדדים הופעלו לחץ או איומים הוא יכול לשנות את ההסכם כראות עיניו, ואף להטיל סנקציות מסוימות על הצד המאיים.

לאחר אישור ההסכם, בין שהוא ניתן על ידי בית משפט לענייני משפחה ובין שהוא ניתן על ידי בית דין רבני, על הגבר לתת גט לאישה, כדי שלגירושין יהיו גם תוקף הלכתי וממילא גם חוקי.

 

סיכום

הלא נודע הוא אחד הדברים המפחידים ביותר בחיים. עם זאת, לא נכון למנוע מעצמנו לעשות צעדים נכונים והכרחיים רק בגלל הפחד הזה.

אם החלטתם שגירושין היא הדרך הטובה ביותר עבורכם ועבור הסובבים אתכם, אך אתם מפחדים מהעתיד לבוא – פשוט תלמדו ותקראו על מה שאתם הולכים לעבור.

לאחר שצברתם קצת ידע, פנו לייצוג משפטי מתאים שמכיר את ההליך לפני ולפנים, הוא כבר יעזור לכם להתמודד עם חוסר הוודאות ולהגיע לתהליך המורכב הזה הכי מוכנים שאפשר.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ביטוח לאומי
עורך דין ביטוחים
מדריך מקיף להגשת תביעה לביטוח לאומי

בתקופות אי הוודאות של היום, גישה לקצבאות ביטוח לאומי חיונית עבור אנשים המתמודדים עם אבטלה, מחלה או פרישה. ביטוח לאומי היא מערכת חיונית המספקת תמיכה כספית והגנה ליחידים. הגשת תביעה

האם לשון הרע זו עבירה פלילית?

לשון הרע מתייחסת למעשה של הצהרה כוזבת על מישהו הפוגעת בשמו הטוב. ההשפעה של הצהרות כוזבות יכולה להיות משמעותית, ולהוביל למערכות יחסים פגומות, אובדן הזדמנויות עבודה ומצוקה רגשית. עם זאת,

פטור ממס הכנסה
עורך דין מיסים
3 דרכים להשיג פטור ממס הכנסה

מדינת ישראל היא מדינה עם חקיקה סוציאלית מתקדמת שנועדה להגן על החלשים ביותר בחברה. המוסד לביטוח לאומי הוא הגוף המרכזי שבאמצעותו המדינה מעבירה קצבאות שונות למגוון אוכלוסיות מוחלשות. כחלק מהמחויבות