תאונת עבודה – על מה שצריך לדעת

במידה ותעברו תאונה במהלך חייכם בשכירים או עצמאים, ייתכן ותאונה תוגדר כתאונת עבודה. על מנת לדעת מה זכויותיכם ואיזה ערוצים מומלץ למצות – המשיכו לקרוא.

 

תאונת עבודה – מהי?

סעיף 95 לחוק ביטוח לאומי קובע כי תאונת עבודה הינה ״תאונה שאירעה תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו אצל מעבידו או מטעמו, ובעובד עצמאי – תוך כדי עיסוקו במשלח ידו ועקב עיסוקו במשלח ידו״. בנוסף, חוק ביטוח לאומי מרחיב הגדרה זו, ובסעיפים 80-81 קובע כי תאונת עבודה הינה גם תאונת דרכים אשר ארעה בדרך אל העבודה וממנה אף היא יכולה להיחשב בתנאים מסוימים תאונת עבודה.

 

את מי תובעים?

תביעה היא מצב בו אתם דורשים מאדם או גוף דבר אשר אתם סבורים שאתם זכאים לו (כמו תביעת דמי אבטלה מביטוח לאומי), ועל כן, חשוב לזכור כי במצב זה אתם מייצגים את האינטרסים שלכם בלבד באופן המחזק את החשיבות של ההבנה ממי אפשר לדרוש ומה. בהקשר של הדיון שלנו ישנם שלשה גופים שונים שניתן לתבוע.

 

ביטוח לאומי

ניתן לפנות למוסד לביטוח לאומי בבקשה להכרה כנפגע עבודה. במידה והביטוח לאומי יכיר בבקשה, העובד יהיה זכאי לדמי פגיעה, המהווים דמי ביטוח לאומי המשולמים לעובד בזמן שאינו יכול לשוב לעבודתו (עד 90 יום). את דמי הפגיעה יש לתבוע על שנה ממועד התאונה, באמצעות מילוי הטפסים הנדרשים וצירוף חוות דעת רפואית המפרטת את האבחון הרפואי ופירוט בגין התקופה בה העובד היה מושבת מעבודתו. בנוסף לכך, ניתן לתבוע גמלת נכות עבודה, וזאת באמצעות הכרה בדרגות נכות אשר יאושרו ככל שוועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי יכיר בעניין.

 

חברת הביטוח

אם עובד מחזיק בפוליסה המעניקה ביטוח בגין אבדן כושר עבודה, ניתן לתבוע כספי פיצויים גם מחברת הביטוח. את התביעה חייבים להגיש תוך 3 שנים מיום התגבשות עילת התביעה, אחרת העילה פוקעת. חשוב לזכור שבכלל התביעות, ובפרט בתביעות מול חברות הביטוח, יש לשמור את כל המסמכים הנדרשים על מנת להוכיח את העילה, אחרת לא תראו שקל. בנוסף, חשוב לדעת שחברות הביטוח מפעילות חוקרים פרטיים אשר מתחזים לגורמים רשמיים שמטרתם לחלץ מכם מידע שיפגע בסיכויי התביעה שלכם. ככל שלא מדובר בגורם שפניתם אליו מיוזמתכם – אל תאמרו דבר!

 

המעסיק

במקרים רבים תאונת העבודה נגרמת כתוצאה מהתרשלותו של המעסיק. למשל, מעסיק שלא שמר על סביבת עבודה בטוחה ממפגעים, לא פירט לעובד הוראות בטיחות קריטיות לשמירה על גופו, אי מתן ציוד מיגון מתאים ועוד. יש להגיש תביעה כנגד עד 7 שנים מיום האירוע. חשוב לדעת שבתביעות נגד מעסיקים אשר יגיעו לפתחו של בית המשפט, ייתכנו מצבים בהם האשמה תתחלק בין המעסיק ועובד (נקרא השפה השפתית ״אשם תורם״), באופן אשר יפחית את סכום הפיצוי שהתובע יקבל.

 

עברתם תאונת עבודה?

אל תישארו לבד!

התפקיד של עורך הינו לדאוג שאתם מקבלים את כל מה שמגיע לכם, להדריך אתכם על מנת לוודא שלא תעשו טעויות שיעלו לכם ביוקר, ובמיוחד – להיות זה שילחם עבורכם לאורך כל הדרך. עו"ד תאונות עבודה רונן ברק הינו מומחה בתביעות כנגד כלל הגורמים הרלוונטיים במקרה של תאונות עבודה.

צרו קשר לייעוץ משפטי ראשוני!

חוק ומשפט

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין
פטורים ממס שבח: הבנת הזכאות וההטבות

הקלישאה אומרת שאנחנו הישראלים לא אוהבים לצאת פראיירים, ו"לזרוק כסף לפח" הוא לבטח אחד המקרים הכי בולטים של לצאת פראייר. לפיכך, אם יש ביכולתנו לשמור לעצמנו את פירות עמלנו שעליהם

איש מקצוע
עורך דין מיסים
מהם חקירות כלכליות ומתי נשתמש בהם

חקירה כלכלית היא אחד מהאפשרויות הרלוונטיות והשימושיות ביותר על מנת לאתר את עסקיו או את נכסיו של אדם כזה או אחר. חקירות כלכליות מתבצעות כאשר חברת חקירות או חוקר פרטי

מדד
עורך דין פלילי
עשרת הדיברות של כל יועץ פיננסי

להתנהל כלכלית בצורה נכונה זה לא דבר פשוט עבור כולנו, וזאת למרות שאנחנו רגילים לנוכחות של כסף בחיינו כבר משחר ילדותנו. לכן נשאלת השאלה: מה בכל זאת אפשר לעשות בנידון