תיקון וביטול כתב אישום – איך תעשו זאת

להיות במעמד שמגישים נגדכם כתב אישום זה לא משהו נעים ולמען האמת, איש לא מאחל את זה לעצמו.

יחד עם זאת, כתבי אישום מוגשים במדינה בתדירות מאוד גבוהה ובכל פעם יש לכך סיבה אחרת.

מה עושים אם רוצים לתקן או לבטל את כתב האישום? אל מי פונים ואיך מתמודדים עם העניין? כל התשובות במאמר שלפניכם.

 

מה זה אומר בדיוק כתב אישום?

אומנם כולנו מכירים את צמד המילים כתב אישום, אך בפועל לא כולנו יודעים במה בדיוק דברים אמורים. חשוב להבין: זה למעשה המסמך אשר פותח את ההליכים המשפטיים. הוא יכול להיות מוגש על ידי הפרקליטות או על ידי יחידות התביעות של משטרת ישראל, וזה למעשה מה שמשנה את המעמד של החשוב מחשוד לנאשם. מדובר על מסמך שכולל לא מעט פרטים שונים, כמו למשל: שם בית המשפט שאליו אנחנו מגישים את כתב האישום, שם הנאשם ופרטים נוספים אודותיו. בין היתר, כתב האישום כולל כמובן גם את תיאור העובדות המהוות את העבירה ואף מציין את שמות עדי התביעה. כתב האישום אינו מכיל ראיות וחשוב להבין: התובע רשאי, בכל רגע נתון עד לתחילת המשפט, לתקן את כתב האישום. הוא יכול להוסיף לו פרטים ולגרוע ממנו נתונים שונים, והכול בתנאי של הודעה מתאימה לבית המשפט.

 

למה אתם חייבים עורך דין שיעזור לכם?

אי אפשר להתמודד לבד עם מצב שבו מגישים נגדכם כתב אישום. מעבר לכך שהמדינה מיוצגת ע"י מערך חזק של פרקליטים או תובעים משטרתיים, ולכן חשוב שתהיו מיוצגים ע"י עו"ד פלילי חזק מטעמכם אתם גם צריכים להכין את התיק שלכם, להגן על עצמכם ולראות איך אתם יכולים לצאת מהמצב עם עונש כמה שפחות חמור. זה ברור שיש הבדל בין אדם שאשם במשהו שבו מאשימים אותו בו ובין אדם שלא עבר את העבירות שמיוחסות לו, אך מה שכן משותף לשני המקרים, הוא הצורך שלנו בהגנה משפטית כמה שיותר טובה.

 

איזה עורך דין יוכל לסייע?

לאור הדברים שפירטנו, ברור מדוע אתם צריכים עורך דין פלילי. הוגש נגדכם כבר כתב האישום? אתם רוצים להגן על עצמכם בצורה הכי טובה שאפשר? כדאי לכם לבדוק לאיזה עורך דין אתם פונים. לא חסרים אנשי מקצוע שעובדים בתחום הזה, למדו משפטים וגם צברו ידע וניסיון, אך רק חלק מהם יתאימו למילוי המשימה. זה לא משנה אם אתם נמצאים היום רק בשלב שבו מוגש כתב האישום או שאתם נמצאים בכל שלב אחר בתהליך. בכל מקרה רצוי לוודא שאתם בוחרים עורך דין שבאמת ידאג לאינטרסים שלכם. הוא חייב להיות מוכר, מנוסה ובעל מוניטין, כי הוא ישפיע בצורה ישירה ומשמעותית על המשך התהליך המשפטי שאתם מתחילים היום.

 

חוק ומשפט

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רצפה שקרסה
עורך דין נזיקין
רצפת מבנה שקרסה – על מי האחריות

לצערנו לא פעם אנחנו שומעים על אסונות בנייה כמו התמוטטות של גשרים, תקרות, רצפות ומבנים. האסונות האלו גורמים, במקרה הטוב, להרס כללי בלבד, ובמקרים הגרועים יכולים אף לגרום למצב של

כללי
נפגעתי בתאונת דרכים – מה עלי לעשות?

למרות שאנחנו משלמים כול חיינו על ביטוחים לא תמיד אנחנו מגיעים לכדי הפעלתם ואפילו לא תמיד אנחנו יודעים שאנחנו זכאים לקבל מהם פיצוי או סיוע כלשהוא. במקרה של תאונת דרכים,