תפקידו של עו"ד מקרקעין

נכס מקרקעין, נכס דלא ניידי (נדל"ן) הם מונחים המתארים יחידת שטח, דירה, בית, נכס מסחרי ואף שטח עם צמחיה, חוץ מאשר אלמנטים ניתנים להזזה, כמו קרוואן למשל.

אדם שיש בבעלותו נכס מקרקעין רשאי לעשות בהם עסקאות, להרשות או לאסור שימוש בהם – בתשלום או ללא תשלום, לערוך חוזה שכירות ועוד.

דיני מקרקעין בישראל נחשבים סבוכים ומלאי פרטים קטנים, שיכולים להפוך עסקה משתלמת מאוד, או להפיל בפח את מי שאינו בקיא בתחום.

אם כן, מה בדיוק עושה עו"ד מקרקעין וכיצד הוא מגן עליכם מפני מפלה ועוגמת נפש?

 

למה עו"ד נדל"ן הוא חיוני?

אם כבר התנסיתם במהלך חייכם ברכישת נכס מקרקעין, אתם ודאי מודעים לכך שמדובר על עסקאות חשובות, משנות חיים לעיתים וכמעט תמיד עוסקות בסכומים מאוד גבוהים.

עסקה שיש בה טעות, או אף הטעיה מכוונת, יכולה לעלות לאחד הצדדים כסף רב ואף עוגמת נפש לא קטנה.

כאן נכנס לתמונה עורך דין מקרקעין, הידוע גם בשם עורך דין נדל"ן. בחירה נכונה שלו עשויה להיות מכרעת לטובת העסקה שאתם עומדים לבצע.

 

עו"ד נדל"ן לפני עריכת חוזה

חתימה על חוזה לרכישת נכס נדל"ן לרוב מתרחשת לאחר תהליך ארוך של חיפושים, בדיקות, גיוס מקורות מימון ועוד. זהו השלב שבו כדאי להכניס לתמונה עו"ד מקרקעין מטעמכם.

בשלב זה, עו"ד מקרקעין עורך בדיקות לגבי חוקיות הרישום של הנכס, השם של בעלי הנכס החוקיים, כדי להבטיח שאתם לא קונים את הנכס בטעות ממישהו שאינו רשאי למכור אותו כלל.

בנוסף, עורך הדין שלכם יבדוק שאין על הנכס שיעבוד, או עיקול, שאין בו חריגות בניה, העלולות למנוע מכם את האפשרות לקבל משכנתא, או לרשום את הנכס על שמכם באופן מסודר ולגרום לבעיות רבות.

 

לבסוף, עו"ד נדל"ן מקצועי, אף ימליץ על עריכת בדיקת בדק בית ובדיקת שמאי להערכת השווי האמיתי של הנכס – לפני שתחתמו על החוזה.

 

עו"ד נדל"ן בעת קיום מו"מ לרכישת הנכס

עו"ד מקרקעין ילווה אתכם לאורך ביצוע משא ומתן לקניית הנכס, או ינהל אותו עבורכם אם תרצו.

כל חוזה, גם אם הוא נערך מול קבלן, פתוח לשינויים ולכן שירות זה יבטיח לכם עסקה הוגנת ומשתלמת, שתצאו ממנה נשכרים – בעיקר בהיבטים החוקיים.

בנוסף, זהו השלב שבו עו"ד שלכם יבדוק את גובה המיסים שתצטרכו לשלם עם קניית הנכס ואף יבדוק את האפשרויות להפחתת הסכום.

 

עו"ד מקרקעין – אתכם עד תום כל ההליכים

גם לאחר חתימה על ההסכם לא תם תפקידו של עו"ד מקרקעין – הוא ילווה אתכם ברישום הנכס על שמכם בכל המקומות הנדרשים ובאופן חוקי וישאר עד לביצוע מלא של כל התנאים הנדרשים לעסקה ולשביעות רצונכם המלאה.

 

פטיש מזהב

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עוד גירושין טל טאוב
עורך דין גירושין
האם גירושין עקב בגידה שונה מגירושין רגילים?

נישואים יכולים להסתיים ממגוון סיבות, ובגידה היא אחת הנפוצות ביותר. עם זאת, כאשר בגידה היא הסיבה לגירושין, זה יכול להרגיש אישי ורגשי יותר ויש רצון לקבל 'תמורה' גבוהה יותר במסגרת

חוות דעת אקטוארית
עריכת דין
4 פרמטרים שחייבים לשקול בעת בחירת האקטואר שלכם

מחפשים להעסיק אקטואר לארגון שלכם? בחירת האקטואר הנכון היא החלטה מכרעת שיכולה להיות לה השפעה משמעותית על העסק שלך. אקטוארים ממלאים תפקיד חיוני בניהול סיכונים וקבלת החלטות פיננסיות מושכלות. כדי

איש חוק
עורך דין פשיטת רגל
אילו סנקציות קיימות בהוצאה לפועל?

בעל חוב יכול לפתוח הליך בהוצאה לפועל באמצעות מימוש שטר או המחאה, או אם ניתן פסק דין לטובתו. כאשר נפתח לחייב תיק בהוצאה לפועל, נשלחת אליו אזהרה ועליו לפעול תוך

חדש
עורך דין פשיטת רגל
פשיטת רגל זה לא בדיוק מה שחשבתם

מה עובר לכם בראש כשאתם שומעים את צמד המילים "פשיטת רגל"? סביר להניח שהדבר הראשון שעולה לתודעה, זה תמונה של אנשים מודאגים בעלי מבט רדוף, החוששים שההוצאה לפועל תדפוק על