מה הדבר הראשון שעליי לעשות במצב שיש אלימות במשפחה שלי?

אלימות במשפחה היא תופעה כאובה שלצערנו מתרחשת מדי יום בבתים רבים, בין אם מדובר על אלימות נגד נשים ובין אם על אלימות נגד ילדים. המאמר יפרט מהו הדבר הראשון שיש לעשות במצב של אלימות במשפחה.

 

למי לפנות לסיוע ראשוני?

החיים מזמנים לנו אהבות שלבסוף הופכות למשפחה מאושרת שחיה את חייה בשלווה. ביחד עם זאת, החיים גם מזמנים משברים הקשורים בתחומים הכלכליים, הבריאותיים והאישיים. המשברים הללו עלולים לגרום לאלימות פיזית ומילולית, התפרצויות זעם, הזנחה וכד'. לא חשוב מהו המצב הסוציו אקונומי ומהו הרקע של בני הזוג, אלימות יכולה להתפרץ בכל משפחה. חשוב לזכור שמי שחשוף לאלימות אינו אשם בכך ולא מגיע לו יחס אלים ולכן אסור לשמור בבטן את הדברים ולפנות לסיוע בין אם עדים לאלימות ובין אם סובלים ממנה.

לכן, במקרים של אלימות במשפחה יש לפנות באופן מיידי למשטרה. בנוסף, ניתן לקבל מענה ראשוני בקווי חירום של משרד הרווחה והביטחון החברתי המעניק הגנה, שיקום וטיפול. הסיוע מפנה למקלטים לנשים מוכות, מענק הסתגלות לאחר שהו במקלט, הבטחת הכנסה, סיוע בשכר דירה וסיוע משפטי. כאשר מדובר בעדים לאלימות במשפחה או בתביעות על אלימות ניתן לפנות ישירות לעורך דין פלילי לסיוע בהגשת תביעה. היכנסו לאתר עו"ד דני אורדן והתרשמו.

 

אילו סוגי אלימות קורים במשפחה?

האלימות יכולה לקרות בכל משפחה בין אם מדובר בבני זוג נשואים או שאינם נשואים ובין אם בין בני זוג חד מיניים. בין היתר מדובר על אלימות כלפי הורים שלאו דווקא מתגוררים באותו הבית, כלפי ילדים, נשים, גברים, אחים וקשישים. האלימות יכולה להתבטא באלימות פיזית, מילולית, הזנחה, אלימות כלכלית, רגשית או מינית, הטרדה ואיומים. גם אם אתם רק עדים לאלימות אתם חייבים לעצור אותה ולפנות לסיוע. ישנם מקרים בהם עדים לאלימות אצל השכנים המחייבים דיווח למשטרה ולכן חשוב להיות ערניים. באופן כללי כל אדם שהיה עד לאלימות נגד חסרי ישע או קטין חייב לדווח למשטרה על כך על מנת שיביאו בסופו של דבר את האשמים לדין.

 

מהם הגופים שמטפלים באלימות?

נפגעי אלימות מינית צריכים לפנות לבית החולים לבדיקה ראשונית. ניתן לחייג למוקדים או לקבל סיוע אנונימי בקווי החירום לנפגעי תקיפה מינית שפועלים 24/7. המוקדים נפרדים לנשים דתיות או חילוניות או ערביות ולגברים ונערים דתיים או חילוניים. בכל סוג של אלימות, מעבר לפנייה למשטרה ולגופים תומכים או במקרים של חשש מאלימות יש להוציא צו הגנה או צו למניעת הטרדה ואיומים למניעת אלימות במשפחה. את הצווים מוציאים ללא עלות בבית משפט השלום, בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. רצוי לקבל ליווי של עורך דין ולהאריך באמצעותו את הצווים כאשר פג תוקפם.

אלימות במשפחה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עריכת דין
עורך דין תעבורה
תביעות תאונות הדרכים: מה שחשוב לדעת

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, ייתכן שאתם תוהים אילו צעדים עליכם לנקוט כדי להגיש תביעה לצורך קבלת פיצויים. תביעות תאונות דרכים יכולות להיות מורכבות וגוזלות זמן, אך ישנם צעדים מסוימים

אנשי משפט
עריכת דין
תיקון וביטול כתב אישום – איך תעשו זאת

להיות במעמד שמגישים נגדכם כתב אישום זה לא משהו נעים ולמען האמת, איש לא מאחל את זה לעצמו. יחד עם זאת, כתבי אישום מוגשים במדינה בתדירות מאוד גבוהה ובכל פעם

עורך דין בעסקאות מקרקעין
עורך דין מקרקעין
למה חשוב להיעזר בעו"ד בשביל עסקאות נדל"ן?

המורכבויות של עסקאות נדל"ן הן מגוונות, וכוללות היבטים משפטיים, פיננסיים ורגולטוריים, שיכולים להיות גורם מרתיע הן עבור משקיעים ותיקים והן עבור רוכשים ראשונים. בלב עסקאות אלו עומדת רשת מורכבת של חוזים, משא ומתן ותהליכי בדיקת נאותות, הדורשים לא רק תשומת לב לפרטים אלא גם הבנה מעמיקה של החוק. זה המקום שבו המומחיות של עורך דין הופכת הכרחית   מורכבות משפטית? בשביל זה יש עורך דין אחת הסיבות העיקריות להעסיק עורך דין בעסקאות מקרקעין היא המורכבות המשפטית שעסקאות אלו טומנות בחובן פעמים רבות. דיני המקרקעין כוללים מגוון חוקים, תקנות ופסיקה, שיכולים להשפיע באופן משמעותי על תוצאות העסקה. מהשלבים הראשונים של עריכת החוזה ועד לשלבים האחרונים של סגירת העסקה, כל שלב נשלט על ידי עקרונות משפטיים שיכולים להיות מאתגרים להבנה ללא הדרכה מקצועית. עורכי דין יכולים לפרש חוקים אלה, לספק בהירות ולייעץ לגבי דרך הפעולה הטובה ביותר לנקוט בכל צומת.   החשיבות של משא ומתן עם עורך דין משא ומתן על תנאים והגבלות הוא מרכיב קריטי בעסקאות נדל"ן.