3 דגשים לכתיבת חוזה משפטי מקצועי

הכלכלה היא אולי הדבר החשוב ביותר בחיינו כפי שאנו רואים במגפת הקורונה.

אם הכלכלה לא מתפקדת אנו נמצא בבעיה חמורה ואנו נתקשה לתפקד וזהו משהו שאנו חייבים לחשוב עליו.

אז כיצד שומרים על כלכלה מתפקדת ובריאה? מה אנו צריכים לעשות בכדי להבטיח זאת? אם כן אחד הדברים החשובים ביותר בכל כלכלה הוא וודאות.

כך לדוגמא כאשר אנו מבצעים התקשרות עם צד שני אנו חייבים להיות בטוחים כי במקרה של מחלוקת תהיה לנו כתובת לפנות אליה.

כאן נכנס לתמונה החוזה המשפטי אשר קובע את היחסים המשפטיים שעל פיהם בית המשפט מכריע בסוגיה של מחלוקת.

החוזה הוא חשוב ביותר בעיקר בעת מחלוקת משפטית ולכן חשוב כל כך להשקיע בו ולהבטיח כי הוא ייצג את הזכויות שלנו בצורה הטובה ביותר שיש ויגן עלינו בעת ריב או בעת סכסוך משפטי.

התייעצו עם עורך דין

אז כיצד נבטיח כי אנו חותמים על חוזה משפטי תקף? מה אנו צריכים לעשות בכדי שבעת מחלוקת בית המשפט יפסוק לטובתנו על סמך החוזה שנגיש לו? התשובה היא שחוזה חותמים תמיד עם עורך דין המלווה אותנו בעסקה. בחוזה יכולות להיות כל כך הרבה פינות ואנו חייבים אבל חייבים להתייעץ עם עורך דין לפני שאנו מנסחים את החוזה. שימו לב לא די שהעורך דין יקרא את החוזה בסיום העסקה אלא הוא צריך להיות שותף מלא לניסוח החוזה לכל אורך הדרך. לכן התייעצות עם עורך דין היא סופר חשובה ואסור לזלזל בה אם אתם רוצים לשמור על הזכויות שלכם ולהגן עליכם מפני הצד השני.

שימו לב להלכת אפרופים

בדיני חוזים יש הרבה מאוד הלכות ואפשר לכתוב מדריך מקיף בדיני חוזים אשר יכלול כמה מאות עמודים. אך אחת ההלכות החשובות ביותר בדיני חוזים היא הלכת אפרופים וכדאי להכירה לפני חתימת החוזה. עד ההלכה כל מה שהיה קשור להתנהגות הצדדים ולא נכלל בחוזה לא נחשב בעיני בית המשפט. לאחר ההלכה נקבע כי גם לגבי התנהגות מחוץ לחוזה בית המשפט ייטה להתייחס אליה, קרי התנהגות מחוץ לחוזה משפיעה גם היא על פירושו. זוהי הלכה חשובה מאוד אשר שינתה עולם בהלכת אפרופים וזה משהו שלא כדאי לכם לזלזל בו או לבטלו כלאחר יד ואת זאת כל עורך דין יגיד לכם.

    התאימו את החוזה לתחום בו הוא נמצא

עוד נקודה שחשוב להבהיר היא כי על החוזה להיות מותאם לתחום בו הוא נמצא. יש הבדל בין חוזה מכירה ובין חוזה שירות לדוגמא ואתם צריכים להיות בטוחים כי החוזה שאתם חותמים עליו משקף את ההבדלים הללו וזה משהו שאתם חייבים לתת עליו את הדעת אם אתם רוצים לפעול בחכמה ובצורה נאותה.

 

חתימה על מסמך

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רכב
עורך דין תעבורה
מה עליי לעשות במידה ושללו לי את הרישיון?

 רוב האנשים לא עוצרים לחשוב בחיי היומיום על רישיון הנהיגה שלהם ועל החופש שהוא מעניק להם. עם זאת, ברגע שבו שוללים לנו את הרישיון הדברים משתנים ומיד מתבהר לנו עד

חללי עבודה ראשית
עורך דין דיני עבודה
איך להתאים חללי עבודה לתו הסגול של הממשלה

רוצים לחזור לשגרה ולא בטוחים מה הדרך הבטוחה לעשות זאת? התו הסגול שנקבע על ידי משרדי הבריאות והאוצר מאפשר לעסקים שונים לחזור לפעילות בהתאם למגבלות שונות. זאת על מנת לצמצם

עורך דין בעסקאות מקרקעין
עורך דין מקרקעין
למה חשוב להיעזר בעו"ד בשביל עסקאות נדל"ן?

המורכבויות של עסקאות נדל"ן הן מגוונות, וכוללות היבטים משפטיים, פיננסיים ורגולטוריים, שיכולים להיות גורם מרתיע הן עבור משקיעים ותיקים והן עבור רוכשים ראשונים. בלב עסקאות אלו עומדת רשת מורכבת של חוזים, משא ומתן ותהליכי בדיקת נאותות, הדורשים לא רק תשומת לב לפרטים אלא גם הבנה מעמיקה של החוק. זה המקום שבו המומחיות של עורך דין הופכת הכרחית   מורכבות משפטית? בשביל זה יש עורך דין אחת הסיבות העיקריות להעסיק עורך דין בעסקאות מקרקעין היא המורכבות המשפטית שעסקאות אלו טומנות בחובן פעמים רבות. דיני המקרקעין כוללים מגוון חוקים, תקנות ופסיקה, שיכולים להשפיע באופן משמעותי על תוצאות העסקה. מהשלבים הראשונים של עריכת החוזה ועד לשלבים האחרונים של סגירת העסקה, כל שלב נשלט על ידי עקרונות משפטיים שיכולים להיות מאתגרים להבנה ללא הדרכה מקצועית. עורכי דין יכולים לפרש חוקים אלה, לספק בהירות ולייעץ לגבי דרך הפעולה הטובה ביותר לנקוט בכל צומת.   החשיבות של משא ומתן עם עורך דין משא ומתן על תנאים והגבלות הוא מרכיב קריטי בעסקאות נדל"ן.